איך זה ללמוד מדעי המוח?

אנחנו לא רוצים לשחק לכם עם הראש, או להעמיס עליכם כמויות של מידע שרק יבלבלו אתכם. אז למה שלא תשמעו מה יש לסטודנטים ולסטודנטיות שלנו להגיד?

 
 

"העובדה שאפשר לחקור את המוח ואולי אפילו לרפא אותו ריתקה אותי", יארה אגבריה

 

מה את לומדת ולמה בחרת ללמוד מקצוע זה?

"אני סטודנטית לתואר שלישי במדעי המוח בביה״ס סגול. השלמתי את לימודי התואר הראשון במסלול ביולוגיה-פסיכולוגיה עם הדגש במדעי המוח ואת התואר השני במסלול הקליני למדעי המוח, גם כן בביה״ס. כבר בחודשים הראשנים לתואר הראשון ידעתי שאמשיך לתואר מתקדם במדעי המוח. העובדה שאפשר לחקור את המוח ואולי אפילו לרפא אותו ריתקה אותי".

 

אם לא היית לומדת את זה, מה היית לומדת?

"כנראה שפסיכולוגיה או מקצוע טיפולי אחר".

 

מה הקורס האהוב עלייך בתואר?

"מבנה המוח. חוץ מהחומר התיאורטי הסופר מעניין, להחזיק מוח אנושי אמיתי ביד היה אחד הדברים המדהימים שזכיתי לעשות במסגרת הקורס".

 

מה הדבר שהכי חשוב לך לצאת אתו מהתואר?

"היה לי חשוב ללמוד לשאול שאלות נכונות, ולהפיק מסקנות מדעיות מדויקות. זה משהו שכל הזמן מתפתח ומתכוונן".

 

 

 

"הרגעים האהובים עליי היו כשהבנתי שיש הגיון פשוט מאחורי מבנה או תפקוד מאוד מסוים", גיא כרם

 

מה אתה לומד ולמה בחרת ללמוד מקצוע זה?

"אני סטודנט שנה ג' במסלול ביולוגיה-פסיכולוגיה בהדגש מדעי המוח. תמיד התעניינתי בהתנהגות וקוגנציה אנושית, ובחרתי במסלול של ביולוגיה ופסיכולוגיה כדי להבין את המבנה והתיפקוד של המוח האנושי. במסגרת המסלול אפשר להעמיק בקשר של המנגנונים הביולוגים והכימיים במוח, ובאופן בו אנחנו חושבים, מרגישים ותופסים את העולם".

 

אם לא היית לומד את זה, מה היית לומד?

"כנראה הייתי בוחר בתואר המשלב מדעי המחשב עם קורסים במדעי הרוח. דרך מדעי המחשב אפשר לחקור שאלות על עיבוד מידע, קלט ופלט ואולי בסוף ליישם מה שאנו לומדים על אינטליגנציה מלאכותית, כדי לענות על שאלות באינטליגנציה אנושית".

 

מה הקורס האהוב עליך בתואר?

"אין קורס מסוים שהיה מועדף עבורי, אבל ללא ספק הכי נהניתי מאותם קורסים ושיעורים שחיברו בין המרכיבים הפשוטים, לפעמים מולקולות או חלבונים קטנים, לבין תפקודים ומנגנונים מורכבים ברמת האדם כולו. הרגעים האהובים עליי היו כשנסגר איזשהו מעגל, בין אם ביוכימי, עצבי או התנהגותי, וכשהבנתי שיש הגיון פשוט מאחורי מבנה או תפקוד מאוד מסוים".

 

מה הדבר שהכי חשוב לך לצאת אתו מהתואר?

"הכי חשוב לי לסיים את התואר הראשון עם ביטחון שאוכל ליישם את הרעיונות והעקרונות שלמדתי על המח לתחומים אחרים שמעניינים אותי. גם אם לא אמשיך למחקר, אני משוכנע שמה שלמדתי בתואר יכול להיות שימושי ומועיל בכל תחום הכולל עיבוד מידע, למידה ועיצוב מערכות.

 

 

 

"הפעולות הטריוויאליות ביותר שאנו מבצעים ביום-יום כבר לא נראות מובנות מאליהן", רוני הירשהורן

 

מה את לומדת ולמה בחרת ללמוד מקצוע זה?

"אני לומדת תואר שני במדעי המוח, במסלול לחישוביות עצבית ומידול מוחי. בחרתי במקצוע הזה מתוך עניין בחקר המוח ובהחלת שיטות וכלים הלקוחים מעולם מדעי המחשב על תחום זה". 

 

אם לא היית לומדת את זה, מה היית לומדת?

"אין לי מושג. חקר המוח תמיד סיקרן אותי, וגם במחשבה על מקצועות אחרים תמיד אנסה למצוא את הקשר לנוירוסיינס". 

 

מה הקורס האהוב עלייך בתואר?

"הקורס האהוב עליי היה מבנה המוח. לא רק שהאנטומיה עצמה מאוד מעניינת, אלא גם לאחר שלומדים על קשר מבנה-תפקוד, הפעולות הטריוויאליות ביותר שאנו מבצעים ביום-יום כבר לא נראות מובנות מאליהן". 

 

מה הדבר שהכי חשוב לך לצאת אתו מהתואר?

"הדבר שהכי חשוב לי לצאת איתו מהתואר הוא כלים, שבאמצעותם אדע להפוך את הידע התיאורטי למשהו פרקטי (בין אם זה מחקר או מוצר של ממש), ובתקווה כזה שיעזור לקהילה". 

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>