חדש! תואר ראשון בסטטיסטיקה וחקר ביצועים עם חטיבה במדעי המוח

 

הסטטיסטיקה מגלה את מסתרי המוח

 

"במוח האנושי יש 100 מיליארד נוירונים, שכל אחד מהם מחובר ל-10,000 אחרים. על הכתפיים שלכם נמצא האובייקט המורכב ביותר ביקום המוכר" - מיצ'יו קאקו, פיזיקאי

 

המוח האנושי, האיבר החשוב ביותר בגופנו, הוא עדיין גם המסתורי ביותר. שנים רבות של מחקר הניבו לא מעט גילויים, אבל המוח רחוק מלגלות לנו את כל סודותיו.

 

כך, אף שבתחילה חקרו את המוח בעיקר נוירוביולוגים – החוקרים את הביולוגיה התאית והמולקולרית של תאי עצב כמו נוירונים – הרי שבעשורים האחרונים הם משלבים כוחות עם חוקרים משלל תחומים אחרים, כמו פסיכיאטריה, פסיכולוגיה, כימיה, רפואה, הנדסה, מדעי המחשב ועוד.

 

כדי להתמודד עם הכמות האדירה של הנוירונים במוחנו, והקשרים הרבים שביניהם, נכנס לתמונה גם תחום הסטטיסטיקה וחקר הביצועים – המאפשר לחוקרי מוח לארגן את המידע הרב שנצבר, לנתח אותו ולבנות מודלים לפעילויות השונות במוחנו.

 

כלים סטטיסטיים מספקים שיטות מחקר חדשות, הן בתיאוריה והן בניסויים בשטח; וחוקרים במדעי המוח הנהנים גם מידע יסודי ומעמיק בסטטיסטיקה מפתחים שיטות סטטיסטיות חדשות, המותאמות לתחום מחקר זה.

 

כדי להשתלב במגמה זו ולהכשיר חוקרים חדשים בעלי כישורים ויכולות מגוונים, משיק בית הספר למתמטיקה באוניברסיטת תל אביב תוכנית לימודים חד-חוגית בסטטיסטיקה וחקר ביצועים, עם חטיבה במדעי המוח.

 

הסטודנטים בתוכנית יזכו להכשרה כסטטיסטיקאים לכל דבר, וכן ירכשו ידע רב במדעי המוח, כך שיוכלו להשתלב בלימודי המשך בתחום; עם תום הכשרתם, יוכלו החוקרים החדשים לשלב בעבודתם חשיבה סטטיסטית ושיטות מתקדמות בסטטיסטיקה וחקר ביצועים.

 

דוגמאות לקורסים הנלמדים בתוכנית:

 

מבנה המוח

 

מעבדה בפיזיולוגיה ונוירוביולוגיה

 

חקר ביצועים

 

תכנות ליניארי

 

סוגיות במדעי המוח

 

לתוכנית יתקבלו מועמדים בעלי נתוני קבלה גבוהים במיוחד, בהתאם לציון הקבלה הנהוג במדעי המוח; שהם בעלי יכולות חישוביות גבוהות, ומגלים עניין רב בסטטיסטיקה ומדעי המוח.

 

מסיימי התוכנית בהצלחה יקבלו תואר "בוגר אוניברסיטה בסטטיסטיקה וחקר ביצועים", ויוכלו ללמוד  לתארים מתקדמים בסטטיסטיקה, חקר ביצועים או מדעי המוח, ללא צורך בהשלמות.

 

 

מידע למועמדים מדעי המידע והמוח: סטטיסטיקה וחקר הביצועים עם חטיבה במדעי המוח

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>